San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

San Cristobal

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Juli 2014 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

San Cristobal de las Casas.

San Cristobal is een heel mooie stad. Het ligt een beetje hoog in de bergen (2000-3000m hoog)en je hebt ook echt een prachtig uitzicht op het dal en bergen om de stad heen.

Wij zijn in San Cristobal aangekomen op vrijdagavond 18 juli. Hier zijn we twee andere Nederlanders tegengekomen en samen naar hetzelfde hostel afgereist. Vervolgnes hebben we diezelfde avond nog in een leuke tent (Latino's) samen een drankje gedaan en salsa gedanst. Althans, ik niet, want ben er niet goed in..maar Leroy ging het wel oefenen. Het was een hele leuke avond geworden.
De andere dagen zijn we een dag door San Cristobal gelopen, alle marktjes bezocht, kerkjes gezien, fruit en noten gekocht en overdag van het hete weer genoten, daar waar het in de avond echt koud koud koud is. 24 graden, maar in vergelijking met overdag (35) is dat een heel groot verschil.

Ook hebben we een trip gemaakt naar "Cañón del Sumidero" en "Chiapa de Corzo".
De Canyon, ofwel gebergte, is heel spectaculair! Vanuit een klein bootje met enkele andere touristen ga je over het water tussen de grote gebergten door. Deze grote bergen, welke vol met bomen, gras en andere dingen zit zijn wel 1000m hoog. Echt super mooi! Ervaring om nooit te vergeten. In plaats van dat je boven op een Canyon staat, vaar je er nu tussendoor (1000m lager).
Gedurende deze tour, welke ruim 1,5 uur duurde, zagen we vele dieren en schoonheden in de natuur. Zo hebben we veel krokodillen gezien, verschillende soorten vogels en 2 watervallen welke zo uit het niets uit de rotsen kwamen. De boot stopte enkele keren en hier werd dan ook iets uitgelegd (in het Spaans) over datgene wat we op dat moment zagen.
Onderweg was er ook in een gebergte een gedenkbeeld te zien en verderop een grote dam (Chicoasén hydroelectric dam).
Deze tour was ook weer een mooi hoogtepunt in onze reis samen. Echt heel leuk om te hebben meegemaakt.

De andere trip naar "Chiapa de Corzo", een klein, knus stadje, was ook erg leuk. Hier zijn we schaafijs gaan halen, wat nu echt ons favoriete ijsje is, en daarna zijn we door gaan lopen naar één grote kerk ergens boven op een berg met mooi uitzicht op de omgeving. Vervolgens zijn we nog naar een andere kerk gelopen waar je helemaal boven bij de klokkentoren mocht komen en helemaal prachtig uitzicht had op het hele kleine stadje. Daarna zijn we weer teryg naar onze bus gegaan om vervolgens weer af te reizen naar San Cristobal.

Al met al is San Cristobal echt een hele mooie stad. Ook wel touristisch, omdat het redelijk bekend is, maar ook omdat het een heel rustiek en goed onderhouden is.

Vanaf San Cristobal gaan wij de grens over richting Guatemala!
Nieuw land, al ben ik er wel al één keer geweest, maar Leroy nog niet...gaan we weer nieuwe avonturen beleven?!

Foto's bij de blogs komen nog..enkele foto's staan eral, maar blijf vooral kijken! Internet is niet geweldig hier..en ik reis veel van plek naar plek, dus dat is ook weer erg lastig. Daarnaast is mijn mobiel helaas kapot!

TOT SNEL!! (Bijna weer in NL!)

• 27 Juli 2014 - 10:21

Cynthia:

Héj Loes,

Wat een mooie verhalen weer, ik heb ze allemaal gelezen hoor ;-)
    Goed te lezen dat jullie je zo vermaken, wordt er weer even jaloers van. hahaha.

Ben erg benieuwd naar je foto's!

Groetjes vanuit Twente! XX

• 29 Juli 2014 - 00:53

LoesHoepman:

Dankje!..het is alweer bijna ten einde..3 maanden zitten er weer op! Maar heb enorm genoten!
    Foto's ga ik proberen te uploaden!