Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

Isla Holbox

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 Juli 2014 | Mexico, Holbox Island

Verslag nr. 2 in zeer korte tijd! Lees ook het vorige verslag, als die nog niet gelezen was.

Zoals jullie gelezen hebben is afgelopen woensdag 2 juli Leroy aangekomen in Cancun. Ondertussen zijn we alweer een stuk verder en hebben we al zoveel gezien, gedaan en ontzettend veel genoten van de mooie plekken en reizen. Zo zijn we op vrijdag 4 juli met de bus vanuit Cancun richting Isla Holbox gegaan om daar een paar dagen door te brengen.
Vrijdag eind van de middag kwamen we aan op het eiland. Een prachtig eiland en net als Isla Mujeres mooie witte stranden en blauwe zee. Al moet ik toegeven dat ik Isla Mujeres toch echt wel veel mooier vond, maar aan Leroy's reactie te zien was het toch echt wel super mooi hier. Dat is het ook hoor,ik ben denk ik gewoon al gewend geraakt aan de mooie witte stranden..en wellicht een beetje zeurderig haha!

We hebben hier op het eiland 2 mexicanen ontmoet en deelden de afgelopen dagen een kamer samen met hen. We betalen hier maar 125 pesos met zn 2 per nacht, wat neerkomt op 8-9 euro. Super goedkoop! Prima voor een paar nachten. Afgelopen zaterdag en zondag hebben we het een en ander op het eiland ontdekt en gezien, maar ook heerlijk genoten van het strand.

Afgelopen maandag is echt de dag van mijn leven! Wauw, we zullen dit beiden nooit meer vergeten. We hebben gezwommen met haaien! Zooo ontzettend mooi en spannend om te doen. We hebben op zondag de tour geregeld. We moesten maandag 7 juli erg vroeg op om te verzamelen en met de boot naar de betreffende bestemming te varen.
De tour was in totaal 5 uur lang en we waren met 5 andere mensen op de boot die gingen zwemmen met de haaien. Helemaal goed dus, want nu konden we vaker zwemmen.

Om 7 uur gingen we dan eindelijk op de weg naar de bestemming waar de haaien verblijven. Onderweg stopten we eerst nog eventjes midden op zee om een paar dolfijnen te zien zwemmen. Wat zijn dat prachtige beesten! Ze waren wel wat verder weg, maar het was dichtbij genoeg om op te merken dat het dolfijnen waren en er soms jongen naast zwommen. Enkele minuten later, na wat foto's geschoten te hebben, gingen we weer verder. Vervolgens zagen we enorma mantarays, de hele grote platte zwarte vissen. Deze zwommen vlak naast onze boot. Heel mooi!

OP NAAR DE HAAIEN (Walvishaaien dan wel!)

Eenmaal aangekomen zagen we direct al een paar grote beesten rondzwemmen. Op dat moment begon ik echt wel heel zenuwachtig te worden. Jeetje, wat waren die beesten groot zeg!!! Niet normaal..wel 5 meter lang en zeker 1-1,5 meter breed. We maakten ons allemaal klaar om het water in te kunnen. Duikbrillen passen, zwemvliezen passen...en toen kon het echte werk beginnen.
We mochten per 2-tal het water in. Allereerst ging ik samen met een ander meisje het water in. Leroy bleef nog rustig langs de kant en maakte wat foto's van mij. We hadden bij de tour zelf een onderwatercamera kunnen regelen (wegwerpcamera), welke we gebruikt hebben. Kwaliteit en foto's weten we op dit moment niet, maar we hebben ons best gedaan zoveel mogelijk mooie foto's te maken.

De 2e keer ging ik samen met Leroy. Hij vond het ook echt super spannend en was toch wel zenuwachtig. Al moet ik zeggen dat ik het de eerste keer ook wel even in mijn broek deed toen ik op de rand van de boot zat en ik bijna het water in mocht. Op het moment dat ik het water in mocht ging ik naar beneden en op dat moment schrok ik me helemaal te pletter...Ik zat direct voor de mond van de haai.
Stel je voor dat op het moment dat je het water ingaat, de haai nog zeker op 15 meter afstand zwemt en op het moment dat je in het water gaat en even goed kijkt, hij ineens op 4 meter voor je zit met een bek van 1 meter breed!!! Wauw, heel spannend maar ook super mooi tegelijkertijd.

Nadat we allemaal heel veel foto's genomen hadden en 2-3x met de haai gezwommen hadden zijn we weer teruggevaren. Onderweg weer een mooie stop gemaakt voor dolfijnen. Er gingen er zelfs een paar onder de boot door. Super mooi om met eigen ogen te zien. Foto's maken is heel lastig. Die beesten komen uit het niets omhoog en zijn binnen 1 sec weer onder water. Maar we hebben ons best gedaan.
Onderweg zijn we ook nog gestopt bij een koraalrif waar we vervolgens op eigen houtje gingen snorkelen. Hier heb ik de overige foto's die we met onze onderwatercamera konden maken opgemaakt. Het was echt prachtig. Super veel aparte vissen en visjes, mooi koraal en als klap op de vuurpijl zag ik samen met een ander meisje ook nog een zeeschildpad. Ik heb hier uiteindelijk 3 foto's mee gemaakt. Ik hoop zo dat deze foto's gelukt zijn...maar dat zien we pas als de foto's ontwikkeld zijn.

Vervolgens zijn we verder gevaren naar een flamingo-plaats, diep in de mangroves en mooi gebied. Hier zagen we veel flamingo's en hebben we heerlijk gegeten (cerviche). Vervolgens zijn we via zee weer verder gevaren naar de andere kant van het eiland waar je hele groepen pelikanen kon zien. Ook hier zijn we weer gestopt en hebben we weer foto's genomen.

Uiteindelijk toen we terug aan land waren en de tour voorbij was konden we pas lichtjes beseffen hoe super vet dit eigenlijk was wat we deze dag gedaan hadden. Gewoon gezwommen met walvishaaien, dolfijnen, verschillende soorten vissen, zeeschildpadden, manta-rays en flamingo's en pelikanen gezien. Allemaal in één dag (5-uur durende tour). Echt mooi!

Wat we verder gedaan hebben deze dagen is veel rondgelopen, langs de stranden, naar een soort opvangplek voor dieren, gezellig gehad met onze mexicaanse vrienden en veel plezier gehad.

Onze volgende reis is vanuit Isla Holbox met de boot naar Chequila en vanuit daar de bus naar Merida.. Echter afgelopen dinsdag 8 juli ging het plan iets anders en bleek dat de boot naar Merida niet ging. Planning gewijzigd en we zijn richting Valladolid gegaan. Meer hierover in mijn volgende blog.

Tot snel! Foto's komen wederom later en hopelijk het volgende blog snel!. Blijf vooral kijken en lees alle blogs om up to date te blijven.!

Xx.

  • 21 Juli 2014 - 21:58

    Tineke Hoepman:

    Ha Loes en Leroy,

    Wat een geweldige reis zeg. Wat spannend die haaien, dat zou ik niet meer durven denk ik.
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar alle foto's straks en volg al je verhalen.

    groetjes, Tinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Welkom! Middels mijn blogs zal ik jou, en elk ander die mij graag wil volgen, op de hoogte houden van al mijn avontuurlijke reizen. Lees gerust, geniet, vraag en reageer! ENJOY!! Groetjes, Loes

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 1125
Totaal aantal bezoekers 12964

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Rondreizen 2014

29 April 2014 - 26 Juni 2014

Internship Belize!

Landen bezocht: