Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

04 Juli 2014 | Mexico, Isla Mujeres

Daar ben ik dan eindelijk weer! Sorry voor het lange wachten, maar het internetverkeer in Mexico is niet al te best. Vaak geen internet of ik kan geen Wifi krijgen. Hierdan een samenvatting van alweer enkele dagen/weken geleden.

Alweer een nieuw avontuur..
Zaterdag 28 juni ben ik vertrokken vanuit Tulum richting Cancun met de bedoeling om een paar dagen in Cancun te verblijven totdat Leroy hier gearriveerd is. Echter besloot ik een andere weg te volgen. Eenmaal aangekomen in Cancun kwam ik een paar Israelische meisjes tegen die naar Isla Mujeres gingen. Ach waarom ook niet, is weer eens iets anders!

Isla Mujeres, ofwel "Vrouweneiland", is een Caribisch eiland ten oosten van Cancun. Het is een prachtig eiland, mooie witte stranden, palmbomen, gezellige restaurantjes en bars. Helemaal mooi! Het eiland heet "vrouweneiland", aangezien het eiland bij de vondst door Spanjaarden helemaal vol stond met vrouwenbeelden. Ik heb er nu niet veel van teruggevonden, maar misschien heb ik er ook wel helemaal niet op gelet.

Toen we eenmaal met de boot aangekomen waren op Isla Mujeres ging ik vanaf daar mijn eigen weg. Ik had gehoord over een hostel op dit eiland en ben daar naartoe gegaan. Nou, een goede keuze..het was echt een geweldig hostel. Het duurde alleen wel 30 minuten om het te vinden en de weg te vragen in gebrekkig Spaans! Handen en gebaren zijn zoo handig soms.

Bij aankomst in het hostel kwam ik geheel toevallig het Australische meisje, welke ik in Tulum toen ontmoet had, tegen. Na het inchecken heb ik me naar het strand begeven waar de hele groep zat. Allemaal jongeren die ook in het hostel zaten. Ik voelde me gelijk helemaal thuis hier op het eiland. Leuke, relaxte sfeer en aardige en gezellige mensen. Het was immers al tegen de avond dat ik aankwam in het hostel.

Met z'n allen hebben we bij een klein restaurantje wat gegeten en daarna was het tijd voor het feest. Het hostel is een groot hostel, heel veel kamers (slaapzalen), een grote eetruimte/lounge gedeelte en een strand en beachbar. Prachtig. Het "welbekende" feest op het eiland, bij het hostel, is erg gezellig. Het vint elke avond plaats en ook mensen van buitenaf komen hier op af. Het was half 4 dat het feest afgelopen was, maar dan heb je ook wel een goed feestje gehad.

De volgende dag ging ik met een groepje meiden, welke ik de vorige dag in die vriendengroep ontmoet had, samen naar het strand en hebben we heerlijk gelunched. Daarnaast heb ik natuurlijk het Nederlands Elftal gekeken in het hostel.
Nou dat is me een leuk verhaal. Zit je dan als enige Nederlander tussen allemaal Mexicanen. Op het moment dat wij een doelpunt om de oren kregen was het hier echt een gekkenhuis. Allemaal toeters en bellen, geschreeuw en gedans..dit duurde wel 10 minuten lang, terwijl de wedstrijd natuurlijk gewoon doorging. Nou en de laatste 5 minuten van de wedstrijd waren ze allemaal al redelijk in feeststemming, want ja we gaan gewoon Nederland verslaan....tot het moment! Nou ik lach ehlemaal in een deuk. Ik was aan het juichen en stil dat het was om mij heen. Ze waren er helemaal beroerd van! Wauwie!! En het werd natuurlijk nog erger. De penalty van Robben was volgens hen zóó erg onterecht, ze konden er niet bij dat ze toen met 2-1 verloren hadden. Er was er maar een die feest vierde..IK!

Op maandag zijn we wederom met de groep naar het strand gegaan. Twee meiden gingen vandaag al naar huis, maar wat hadden we een leuke avond. We gingen uiteten en hadden live muziek bij het restaurant. Zulk lekker eten, cocktails, alles erop en eraan. Goede afsluiter van deze paar dagen. Ik was er eigenlijk nog maar een kleine 2 dagen, maar het voelt alsof je al weken op vakantie bent als je op dit eiland zit. In de avond hadden we nog met een groepje gezamelijk wat gedronken en kaartspelletjes gespeeld.

Dinsdag 1 juli ging ik terug naar Cancun. Ik moet namelijk op woensdag 3 juli in Cancun aanwezig zijn om Leroy van het vliegveld op te halen en hem naar het hostel te brengen. Ik was samen met een Engels meisje, welke ik in het hostel ontmoet had, naar Cancun gereisd. We gingen wel pas laat weg van het eiland, aangezien er in Cancun vrij weinig te doen is en het op het eiland toch wel erg lekker is om nog even rustig onze tijd door te brengen. Strand gepakt, heerlijk gegeten, wat gedronken en tegen 6uur terug naar ons hostel om de spullen te pakken en naar de boten te lopen. We hadden beide een aparte boot (andere maatschappij), maar ontmoette elkaar weer in het hostel.
Die avond heb ik weer veel nieuwe mensen gezien en een gezellige avond gehad. Rond 1 uur al gaan slapen, want ik was toch best wel moe van de afgelopen dagen party en laat slapen.

Woensdag ben ik rustig opgestaan, heerlijk ontbeten en beetje aan het bijkomen. Ben nogsteeds zo moe van alles. Leroy is die dag aangekomen in Cancun. Hij is samen met een ander meisje, welke hij op Schiphol in de wachtrij had ontmoet, gaan vliegen. Met z'n 3'en samen zijn we met de bus terug naar de busstation in Cancun gegaan (half uur reizen vanaf vliegveld). Vanaf daar zijn Leroy en ik naar het hostel gelopen. Even goed slapen en dan de plannen voor onze trip uitstippelen.

Ik heb weer veel mooie plekken bezocht en gezien. Foto's van deze hele vakantie op dit blog laten even op zich wachten, sorry! Blijf gewoon een paar keer kijken!

Tot snel!
X.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Welkom! Middels mijn blogs zal ik jou, en elk ander die mij graag wil volgen, op de hoogte houden van al mijn avontuurlijke reizen. Lees gerust, geniet, vraag en reageer! ENJOY!! Groetjes, Loes

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 12962

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Rondreizen 2014

29 April 2014 - 26 Juni 2014

Internship Belize!

Landen bezocht: