Einde Internship Belize.. - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu Einde Internship Belize.. - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

Einde Internship Belize..

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 Juni 2014 | Belize, Belize-stad

Beste allemaal,

zoals de meesten die mij gevolgd hebben de afgelopen dagen, weken, maanden, middels mijn vorige blogs, was het einde van mijn Internship in zicht. De laatste 2 maanden heb ik met heel veel plezier in Belize gewerkt en ondertussen genoten van het heerlijke weer en de vele weekendtrips.

Nu gaat het echte werk pas beginnen! Hier heb ik heel erg naar uitgekeken. Een maand lang rondreizen en dingen ondernemen, zonder ergens aan vast te zitten, gewoon backpacken.

Afgelopen maandag was onze laatste werkdag voor ons Internship. Na het afscheid bij de clinic zijn we naar huis gegaan en heb ik mijn spullen ingepakt, tickets gehaald en een rustige avond tegemoet gegaan. De volgende ochtend nog eens even goed uitgeslapen en niet om 7.00u naast mijn bed hoeven staan. Heerlijk!
Dinsdag nog een gedoe gehad met het wisselen van geld. Ik moest namelijk bij de grens met pesos betalen en nergens in Belize kon je dit omruilen en ze hadden me verteld dat er bij de grens geen mogelijkheid was tot omruilen van valuta. Oeps..hoe ging ik dit aanpakken. Ik heb voor de zekerheid wat Belizean Dollars gehaald en deze ingewisseld bij de bank voor US Dollars, aangezien deze in het algemeen vaker geaccepteerd wordt.

In de avond vertrok mijn bus richting mijn volgende bestemming, Mexico. Daar zat ik dan, helemaal alleen in de bus. Voor het eerst dat ik in me eentje ging reizen in een vreemd land en andere taal (die ik niet spreek). Spannend dus.

Om half 8 in de avond ging de bus, samen met andere reizigers gingen we richting Mexico. Ieder naar een andere bestemming. Mijn plan was om te vragen of er iemand naar dezelfde plek ging als ik, maar ik kwam er al vrij snel achter dat iedereen naar Cancun ging reizen, daar waar ik naar Tulum moest. Dat wordt dus niet samen reizen. Niet erg...weer een andere ervaring.
De grensovergang was verschrikkelijk...dat duurde lang. We zijn wel 4-5x uit de bus moeten stappen voor controles, stempels, betalingen, etc..

Uiteindelijk kwam ik aan op plaats van bestemming om half 5 de volgende ochtend, ruim 9 uur lang reizen in een bus. Aangezien ik de enige was die hier in Tulum moest zijn ging dat vrij snel.
Daar stond ik dan, helemaal alleen bij de busterminal, bepakt en bezakt met spullen. Waar moest ik naartoe? Gelukkig had ik al het een en ander uitgezocht en wist ik wel waar ik heen wilde, maar op dit tijdstap van de dag (half 5 in de ochtend) is het vrij donker en onbekend terrein wat het erg lastig maakt om de juiste weg te vinden. Toen kwam er een andere bus aan, daaruit stapte een Australisch meisje, toen hebben we samen besloten om een taxi te nemen naar een hostel in de buurt.

Gelukkig was het hostel open en konden we naar binnen en eventjes rusten in onze kamer. Heerlijk na zo'n lange dag met weinig mogelijkheid tot echt kunnen slapen in de bus.
In mijn volgende blog zal ik meer vertellen over de activiteiten die ik zoal heb ondernomen al de afgelopen paar dagen.

Tot de volgende keer!
X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Welkom! Middels mijn blogs zal ik jou, en elk ander die mij graag wil volgen, op de hoogte houden van al mijn avontuurlijke reizen. Lees gerust, geniet, vraag en reageer! ENJOY!! Groetjes, Loes

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 12949

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Rondreizen 2014

29 April 2014 - 26 Juni 2014

Internship Belize!

Landen bezocht: