Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Juli 2014 | Mexico, Palenque

Volgende stad, korte tussenstop!

Nadat we beide een beetje opgeknapt waren van het eten en weer rechtop konden zitten, zijn we een bus gaan boeken en zijn we afgereisd richting Palenque. Hier was het de bedoeling om één dag te overnachten en dan weer door te gaan naar onze volgende bestemming.

Onze bus ging om 22.00u en we zouden de volgende dag om 07.00u aankomen in Palenque. Het was een heerlijke bus en we hebben redelijk goed kunnen slapen zo nu en dan. Goede airco, dus gelukkig niet te warm en we hadden eten en drinken meegenomen, ging dus helemaal goed.

Bij aankomst in de ochtend moesten we nog een hostel vinden om te verblijven. Na enkele minuten hebben we een taxi aangehouden en zijn we richting een hostel midden in de jungle van Palenque vertrokken. Toen we aankwamen bleek dat het hostel al helemaal vol zat en er alleen nog maar dure kamers te huur waren. Dit hebben we geweigerd.

Vervolgens hebben we onze tassen hier achtergelaten en zijn we rond gaan lopen en richting de Palenque Ruines gegaan. Als we om 12 uur weer terugkwamen konden er mensen uitgecheckt zijn en hadden we kans op een kamer die we graag wilden.
We kwamen om 08.00 aan bij de Ruines (park ging net open) en zijn hier tot een uurtje of 11.30 gaan rondlopen en veel foto's maken. Je bent hier tenslotte ook maar één keertje! Het was ook weer echt een hele mooie ruines. Alles werd goed onderhouden en je mocht op vele klimmen, wat een prachtig uitzicht gaf en mooie relax-momenten.
Ook was hier een waterval te vinden midden in het park en een hangbrug waaronder een beekje liep. Het was heel mooi om te zien.

Uiteindelijk zijn we weer teruggelopen naar het hostel en hebben we besloten om direct door te gaan naar San Cristobal en niet hier een nachtje te verblijven. We hadden eigenlijk de trekpleister van de stad al bezocht, de ruines, en zagen al dat er verder niet veel meer te zien was. Aangezien het nog maar 12 uur was konden we nog makkelijk een bus nemen naar onze volgende bestemming. Zo gezegd, zo gedaan. Spullen weer gepakt, even geplast en gedronken, en een collectivo aangehouden om ons terug te brengen naar het centrum en het busstation.
Vervolgens zijn we in een bus gestapt en richting San Cristobal afgereisd.

Een korte trip in 1 dag! Ook erg leuk, maar zeer vermoeiend! Tot het volgende verslag.
X