Laatste paar dagen Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen Belize

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Juni 2014 | Belize, Belize-stad


Het heeft even geduurd, maar daar is dan weer een blog. De laatste keer is alweer ruim 2 weken geleden dat ik geschreven heb. Toen schreef ik over de kliniek waar we nu nog werken. Deze week zal de laatste week zijn dat we hier werken en maandag is dan echt onze allerlaatste dag hier in de Mercy Clinic.
De tijd is echt voorbij gevlogen. Met veel plezier en nieuwsgierigheid hebben we hier gewerkt.

Het werk in de kliniek is super rustig, we hebben veel vrije tijd maar die besteden we dan ook aan het werken aan onze producten en papers die we moeten inleveren. Met super rustig bedoel ik...een enkele patiënt per dag, al was dit in het begin heel anders..toen kwam er om de 10 minuten iemand binnen. Mensen zijn hier niet gewend en bekend met therapeuten en dat je vaker langs moet komen voor behandelingen. We zien zo vaak mensen die hier pas na enkele jaren hulp zoeken en binnenkomen met klachten die je dan allang niet goed meer kunt behandelen. Heel jammer, maar we doen ons best om ze toch nog zo goed mogelijk oefeningen mee te kunnen geven.

De laatste paar weken hebben we ook huisbezoeken. Dit is echt heel leuk om te doen. Vooral omdat je echt heel specifiek met één iemand bezig bent en je elke keer zo'n grote vooruitgang kunt zien. De eerste keer dat we deze patiënt zagen lag deze mevrouw al ruim 9 maanden in bed en had ze hiervoor al jaren in een rolstoel gezeten. Haar spierkracht was er niet meer en ze kon niets. Nu een aantal weken later gaat het al met zulke grote sprongen vooruit dat we nu al zelfs bezig zijn met staan naast haar bed voor een paar seconden. De spierkracht, zelfs na zo'n lange tijd, is al zo erg teruggekomen. Heel mooi om te zien.
Deze mevrouw is ook zo enorm dankbaar dat wij haar willen helpen en haar begeleiden en oefeningen geven. Ze is dan ook lekker fanatiek aan de slag. 3X per week een bezoek brengen geeft dan ook veel voldoening om iemand zo gelukkig te zien.

Afgelopen weken hebben we tijdens onze vrije dagen niet heel veel meer ondernomen. Persoonlijk heb ik veel informatie opgezocht voor mijn trip na mijn internship hier in Belize en activiteiten die ik dan kan ondernemen.
Daarnaast zijn we afgelopen weekend nog gaan zwemmen bij het Radisson hotel wat hier vlakbij in de buurt is. Natuurlijk mogen we daar als normale bezoekers helemaal niet zwemmen of gebruik maken van hun faciliteiten, maar wij hebben even de stoute schoenen aangetrokken en net gedaan alsof we hier verbleven om vervolgens even heerlijk te genieten van een zwembad. Het was warm en lekker weer. Het was een dag echt even helemaal genieten. Heerlijk!

Daarnaast hebben wij natuurlijk ook heel veel gekeken naar het WK Hockey in Den Haag en genieten we op dit moment van het WK Voetbal in Brazilië. Met name van de mooie momenten van het NederlandsElftal. Goed en mooi voetbal, maar ze maken het ons ook heel erg spannend soms. Straks zit ik wellicht in Mexico, tussen de Mexicanen, naar voetbal te kijken in een kroeg/bar/restaurant met de mogelijkheid dat we zelfs tegen elkaar moeten spelen! Nou mooier kan het niet natuurlijk! We gaan het zien!


Mijn plan is om aankomende dinsdag naar Tulum in Mexico te reizen en hier iets minder dan een weekje ter verblijven om vervolgens verder af te reizen naar Cancun en daar Leroy op te wachten op het vliegveld. Vanaf daar gaan we samen nog een kleine 3 weken verder reizen. Ik kijk hier al heel erg naar uit! Het is nog maar een halve week, voordat het nieuwe avontuur begint.

Er zullen tijdens mijn avonturen straks weer meer blogs geschreven worden, dus blijf kijken en reageren (Ik lees al jullie reacties, whatsapp, etc.., heel erg bedankt) Tot snel!

Xx. Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Welkom! Middels mijn blogs zal ik jou, en elk ander die mij graag wil volgen, op de hoogte houden van al mijn avontuurlijke reizen. Lees gerust, geniet, vraag en reageer! ENJOY!! Groetjes, Loes

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 12947

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Rondreizen 2014

29 April 2014 - 26 Juni 2014

Internship Belize!

Landen bezocht: