San Pedro, Ambergris Caye - Reisverslag uit Ambergris Cay, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu San Pedro, Ambergris Caye - Reisverslag uit Ambergris Cay, Belize van Loes Hoepman - WaarBenJij.nu

San Pedro, Ambergris Caye

Door: LoesHoepman

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Mei 2014 | Belize, Ambergris Cay


Afgelopen weekend hebben we ons tot doel gesteld om een beetje uit te rusten en te genieten van het eiland “Ambergris Caye”. Op vrijdagmiddag zijn we vertrokken om vervolgens 2 nachten daar te verblijven en op zondagmiddag weer terug naar huis te gaan.

Ambergris Caye is een enorm groot eiland, de grootste hier in Belize en ook meteen het drukst bezocht- en meest toeristische eiland. Ambergris Caye ademt de sfeer van een tropisch caribisch paradijs uit. Het eiland wordt ook wel “La Isla Bonita” genoemd, bekend naar het liedje die Madonna jaren geleden zong over haar dromen van San Pedro, de enige stad hier op het eiland.

Bij aankomst proef je direct een heel andere sfeer in vergelijking met Belize City. Belize City is vrij rommelig, saai en armoedig. “The Cayes”, ofwel de eilanden, zijn heel toeristisch, mooi en sfeervol. Dit eiland heeft veel te bieden op het gebied van watersport, je kunt hier zoveel doen. Denk hierbij aan: snorkelen, duiken, vissen, windsurfen, kayaken, varen, etc.. Naast de watersporten is natuurlijk ook het relaxen heel populair. Mooie witte stranden, helderblauwe zee en prachtige strandbars, restaurants en café's.

Vrijdag kwamen we aan en zijn we direct naar ons hostel gegaan. Dit was één van de goedkoopste hostels die we van tevoren hadden opgezocht. We kregen free WiFi, natuurlijk super belangrijk in deze dagen, mooi zwembad, café beneden en een privé-strand verderop waarvan wij gebruik konden maken. Super mooi allemaal, echt genieten. In de loop van de avond, rond 5 uur, zijn we een rondje gaan lopen en hebben we gekeken naar goedkoop eten. San Pedro is namelijk vrij duur!

Uiteindelijk kwamen we uit bij een geweldig, fantastisch, onweerstaanbaar....mooi restaurant wat bij een hotel hoort. Palmbomen overal, houten hutjes, azuurblauwe zee, wit strand...gewoonweg wauw. Hier hebben we beide voor ong. 30B$ gegeten, wat neerkomt op 12-14 euro pp. Perfect! Nouja, bijna perfect..het is in de maanden mei-augustus schijnbaar echt musquito-season. Heel veel gestoken die avond, niet normaal meer. Ik had er bijvoorbeeld alleen al 8 op alléén mijn rechtervoet. Jeuken dat het doet heel de dag. Heerlijk geslapen en mijn plan was om weer vroeg op te staan en dingen te doen.

Helaas was de zaterdag een slechte dag, het heeft bijna heel de dag geregent. Ik ben uiteindelijk even naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen en heb vervolgens een beetje rondgelopen om de stad een beetje te ontdekken. Ondanks de regen heb ik me erg vermaakt. Hier op de eilanden kun je gewoon lekker je eigen ding doen, maar nog belangrijker..gewoon veilig in je eentje de straat op zonder dat je je onveilig hoeft te voelen. In de loop van de middag zijn Astrid en ik samen naar andere mensen van het hostel gegaan en hebben we de rest van de avond samen gegeten, gedronken, gelachen en gedaan. Super gezellig! Het werd nog laat. Dus ondanks het vieze weer dat we hadden voor het grote deel van de dag hebben we ons uiteindelijk toch nog vermaakt.

De volgende ochtend moesten we ons uitchecken. Hier hebben we onze spullen gelukkig nog kunnen achterlaten, scheelt weer een hoop gesjauw en gedoe. Vervolgens zijn we de rest van de dag lekker op het strand wezen genieten, heerlijk gezwommen en veel foto's gaan maken.
We hadden de laatste boot terug gepakt, welke ging om half 5, naar Belize City. Hier ontmoette we nog hele aardige en gezellige Amerikaanse mariniers en locale mensen. Dit was een gezellig boottripje terug op het dak van de boot, mooie zonsondergang en een heerlijke afsluiter van het weekend.

Ambergris Caye-San Pedro, een eiland om zeker iedereen aan te bevelen!

  • 20 Mei 2014 - 09:53

    Cynthia:

    Hej Loes!

    Wauw, ik ben nu wel even jaloers op je. Mooie verhalen en nog mooiere foto's! Heel veel plezier daar nog!

    XX Cynthia

  • 20 Mei 2014 - 11:41

    Ineke:

    Hoi Loes,
    Wat is het daar prachtig! Dat is dus echt genieten!
    Ik lees met veel plezier je reisverhalen hoor.
    Heb nog een mooie tijd daar.
    x ineke

  • 20 Mei 2014 - 20:41

    Tineke Hoepman:

    Hoi Loes,

    Wat heerlijk allemaal Loes. Leuk al die verhalen over die tropische oorden. Doet me aan vroeger denken.Geniet ervan en ik lees je verhalen met plezier. Tom en Sascha zitten nu in Tanzania tussen de olifanten. Ik benijd jullie wel hoor.
    Tot de volgende keer,

    groetjes, Tineke

  • 20 Mei 2014 - 22:22

    Loes Hoepman:

    Heel erg bedankt Cynthia, Ineke en Tineke!! Heel leuk jullie berichtjes..
    Ik zal zeker genieten en jullie nog jaloerser laten worden! Haha..
    Tot snel!

  • 31 Mei 2014 - 18:51

    Eline:

    Wauw, wat een prachtig strand. Jaloers! Dat is pas enjoying the good life!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Welkom! Middels mijn blogs zal ik jou, en elk ander die mij graag wil volgen, op de hoogte houden van al mijn avontuurlijke reizen. Lees gerust, geniet, vraag en reageer! ENJOY!! Groetjes, Loes

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 12963

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Rondreizen 2014

29 April 2014 - 26 Juni 2014

Internship Belize!

Landen bezocht: